• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82309
+
-

کم‌آبی در روستاهای ساحلی رفع می‌شود

آب‌رسانی
کم‌آبی در روستاهای ساحلی رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 1۱۷۰ کیلومتر از خط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای استان بوشهر فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. 

به گزارش مهر، «روح‌الله طاهریان‌پور» افزود: طول خط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای استان بوشهر در مجموع 5۵۰۰ کیلومتر است که از این میزان 1500 کیلومتر فرسوده و نیازمند نوسازی است.

وی با بیان این‌که در طول 3 سال گذشته، ۳۳۰ کیلومتر از شبکه فرسوده نوسازی شده است افزود: برای نوسازی باقی‌مانده شبکه توزیع آب روستاهای استان بوشهر 3۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. طاهریان‌پور بیان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد خطوط انتقال روستاهای استان بوشهر دچار فرسودگی است که باید آن را به ۱۶ درصد کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که برای هر کیلومتر نوسازی شبکه در روستاها 5/1 تا 2 میلیارد ریال و برای خطوط اصلی انتقال 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: به‌ طور تقریبی، 2 متر مکعب نیاز روزانه آب شرب از بندر رستمی تا روستاهای زیراهک و بریکان است که سعی می‌شود حدود 2 تا 4 هزار متر مکعب به سرانه این بخش با استفاده از منابع دیگر اضافه کنیم.

طاهریان‌پور با اعلام این خبر که تا پایان سال ۹۹ مشکل کمبود آب روستاهای نوار ساحلی با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن 7۵۰۰ متر مکعبی دلوار به‌ طور کامل برطرف می‌شود اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای نوسازی شبکه و خطوط انتقال روستاهای جنوبی نوار ساحلی دلوار برای کاهش هدررفت آب در مناطق نوار ساحلی اختصاص‌ یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان بوشهر با بیان این‌که بیشترین چالش آب در حوزه روستایی را در تابستان امسال روستاهای نوار ساحلی شهرستان تنگستان در استان داشتند که برای حل این مشکل 2 راهکار کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی ‌شده است خاطرنشان کرد: افزایش سرانه آب و نوسازی شبکه و خط انتقال در کوتاه‌مدت و ساخت آب‌شیرین‌کن 7۵۰۰ متر مکعبی دلوار در بلندمدت برای حل این مشکل پیش‌بینی‌ شده است.

طاهریان پور بیان کرد: ۸۰ تا ۱۰۰ هزار متر مکعب از آب مورد نیاز استان بوشهر از شهرستان کازرون، ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار متر مکعب از خط کوثر و چاه‌های داخل استان و ۳۰ هزار متر مکعب از طریق آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر و کنگان تأمین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید